Ilmainen kuntoiluohjelma!

Nyt tsempataan!

Tästäpä kuntoiluohjelma ilmaiseksi korona-ajalle. Ohjelma on muokattu niin, että se sopii kaiken tasoisille harjoittelijoille. Vaikka ohjelma on julkaistu jo vuosi sitten, on se edelleen ajankohtainen ja toimiva.

Harjoitteet ovat yleiskuntoa nostavia ja mieltä piristävä perusharjotteita, mutta sopivat myös voimapuolen harjoittelijoille kevyemmälle viikolle. Liikunnan iloa kaikille.

TREENIN ALKU


Lämmittely:

Heiluttele varpaitasi varovasti sohvalla maatessa. Ihan muutama sekunti riittää.

Lepää hetki ja juo vaikka kahvit. Mielellään jonkun toisen keittämät. Ylikuntoa on varottava.

Kevyt aerobinen harjoite:

Huuda vaimolle tai lapsille hetki naama punaisena. Tämä avaa hyvin keuhkot tulevia harjoitteita varten.

Naiset voivat suorittaa perinteisen nalkutuksen. Tämä perinteinen liike on edelleen yksi parhaista ja suosituimmista harjoitteista. Voidaan suorittaa myös pariharjoitteluna yhtäaikaisesti miehen harjoitteen kanssa.

Aloittelijat voivat tyytyä tylyyn tekstiviestiin esimerkiksi naapurille tai pomolle. Muista kuitenkin kevyt aggressiivisuus.

TREENI


Raskaat sarjat:


Kyykky

Kova kuntoisimmat voivat tehdä tämän liikkeen Alkossa, kyykkäämällä halvimman punaviinin alimmalta hyllyltä. Kuntoilijoille riittää muutama kova kyykkäys oman jääkaapin hyllyistä. Esimerkiksi keskiolut toimii hyvin painona.

Aivan aloittelijoille suositan kevyttä sohva harjoittelua:

Älä tällä kertaa pyydäkkään vaimoasi avaamaan hänen tuomaansa olutta sinulle valmiiksi, vaan tee se itse. Pienistä teoista se lähtee!

Muistakaa tehdä useampi lyhyt sarja!


Penkkipunnerrus 

Tämän lisäksi raskaana liikkeenä suosittelen perinteisen penkkipunnerruksen kotona tehtäviä variaatioita. Kova kuntoisimmat voivat suorittaa tämän omassa sängyssä.

Miesten harjoite:

Kehoitan vonkaamaan vaimolta seksiä. Painiksi tämä tilanne yleensä menee hyvässä tai pahassa.

Muistakaa miehet! Tyttöystävän, salarakkaan tai poikaystävän käyttö ei ole hyväksyttävää vaikeusasteen lisäämiseksi. Lisäksi naisille esimerkiksi päänsärkylääkkeiden antaminen on -ehdottomasti kielletty ennen suoritetta. Emme hyväksy minkäänlaista dopingin käyttöä.
Suoritteen aiheuttaman etomisen hoitoon, voi kuitenkin käyttää pahoinvointilääkkeitä heti harjoitteen jälkeen kummallekkin osapuolelle.

Naisten harjoite:

Naiset voivat keskittyä punnertamaan aviomiestään pois päältään vonkaamisen alettua. Tästä saat helposti ihanan kokovartalo treenin!

Kuntoilijat:

Kuntoilijoille riittää punnerrus liikkeeksi suunnistus raahautuminen huoneesta toiseen. Tavoitteena on etsiä kadonnutta elämää. Myös kadonnutta motivaatiota elämää kohtaan on hyvä etsiä samalla.

Aloittelijat:

Aivan aloittelijat yrittäkööt kääntyä sohvalla hankalasta makuuasennosta edes kerran ylös.

MUUT LIIKKEET

Hauikset:

Tämän liikkeen voitte tehdä käyttämällä kyykyssä hommattua painoja. Muistakaa rento ja rauhallinen liike juodessa.

Vatsalihakset:

Muutama kerta päivässä suoritettu sohvalta ylösnousu riittää tähän harjoitteeseen mainiosti. Aloittelijat voivat tyytyä painelemaan oluttölkin pohjalla vatsaansa pyöreitä jälkiä ja näin piirtää itselleen mahtavat vatsalihakset!

Myös asuinpaikasta, humalan tilasta ja iästä riippuen, käy tähän loppuun harjoitteeksi, esimerkiksi yli dramaattisesti esitetty karjalaisten laulu. Myös muut laulut käyvät mainiosti, kunhan tempo on sopivan korkea.

Vältä kuitenkin Yö-yhtyeen kappaleita! Saattaa aiheuttaa herkimmillä ranteiden auki avaamista.

Venyttely:

Mikäli olette suorittaneet liikkeen oikein hauista treenatessa, pitäsi teillä olla nyt humalainen, rento, mutta epämukava asento, jossa joko nyt makaatte, istutte tai seisotte. Pysykää asennossa hetki ja heittäytykää holtittomasti venytyksen jälkeen toiseen yllättävään asentoon. Muistakaa hengitys. Tuskainen tuhahtelu käy mainiosti tähän harjoitteeseen.

Huomatkaa, että lihakset saattavat kipeytyä harjoittelusta. Ottakaa siis muutaman päivän lepo harjoittelun päälle ja muistakaa nauttia nestettä runsaasti.

Ihania kuntoilun tuomia hetkiä!

2 thoughts on “Ilmainen kuntoiluohjelma!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *